Rekening sluiten
In dit stappenplan vatten we beknopt samen op welke manier u de beleggingsrekening aangehouden via LYNX kan sluiten.
Sluiten van posities en omzetten van de valuta
De eerste stap voordat u de rekening kan sluiten, is het sluiten van uw openstaande posities. Om uw posities te sluiten, kan u ook gebruikmaken van de sluitingsknop in het platform dat u zelf verkiest.
Dit kan u als klant zelf. Mocht u hierbij hulp nodig hebben kunt u ons ook steeds telefonisch contacteren, via TeamViewer kunnen we u hierin dan begeleiden.
Eenmaal u deze posities hebt gesloten, kunt u deze gelden indien nodig omzetten naar de munt waarin u de terugboeking wenst te doen. Hoe u een omzetting van valuta kan uitvoeren, kan u hier terugvinden.
Indien u een valutaconversie hebt gedaan, dient u er rekening mee te houden dat het minimaal 2 dagen duurt voor deze transactie ook effectief gesettled wordt. Het aanvragen van uw terugboeking zal dus pas kunnen plaatsvinden nadat deze transactie volledig gesettled is. Meer informatie over Settlement kunt u op deze pagina vinden.
Log in
- Open internet en ga naar het Account Management.
- Log in met uw inloggegevens.
- Verifieer uw inlogpoging middels de tweestapsverificatiemethode.
Terugboeken van gelden
U kunt hier terugvinden hoe u een terugboeking van gelden kan aanvragen naar uw bankrekening. Indien dit de eerste terugboeking naar deze rekening zou zijn, dient u bijkomend nog een bewijs op te sturen dat deze rekening op uw naam staat.
Voor u de gelden terugboekt, kijkt u best even de volgende zaken na:
- Controleer steeds of er nog dividenden moeten uitbetaald worden of niet.
U kunt beter wachten tot u alle dividenden heeft ontvangen alvorens over te gaan tot het terugboeken van de gelden. - Transacties hebben steeds een settlement periode. Hierdoor kunt u de fondsen van een net afgesloten transactie niet onmiddellijk afhalen.
De exacte dag waarop deze fondsen beschikbaar zijn, kunt u nagaan via een Trade Confirmation rapport.
Kijk uw koersdata abonnementen na
Indien u deze stap niet uitvoert, blijft u hiervoor doorbetalen tot op het moment dat uw rekening effectief afgesloten wordt (u zal sowieso wel de kosten hebben voor de lopende maand). U kunt de realtime koersdata deactivereren volgens het stappenplan beschreven in dit artikel.
Uw verzoek tot sluiting ingeven
Klik op Welcome (naam) en vervolgens op Settings. In de instellingen zoekt u in de Account Configuration sectie naar Close Account. Verifieer nadien of u alle stappen goed heeft doorlopen en bevestig onderaan uw verzoek.
Veelgestelde Vragen
We proberen uw verzoek steeds zo snel mogelijk te behandelen. U ziet de status door opnieuw in het menu naar Settings > Account Settings > Close Account te gaan.
Let erop, als u een van bovenstaande stappen niet correct heeft doorlopen kan het zijn dat uw verzoek on hold staat. Mochten er zaken niet duidelijk zijn, kunt u ons steeds telefonisch contacteren.
Afhankelijke van het type rekening, settlement van gelden, de tijd dat u neemt om de stappen de doorlopen, duurt dit verzoek gemiddeld 1 week.