Account Management

Het Account Management is een platform waarop u alle administratieve zaken kunt regelen voor uw effectenrekening, zoals het aanmaken van stortingsnotificaties, downloaden van rekeningafschriften en het beheren van uw handelspermissies en koersdata.

Log in

Het Account Management biedt een reeks voordelen en tools gericht op efficiënt accountbeheer omtrent de volgende onderwerpen:

Veelgestelde Vragen

De LYNX+ Client Zone is een hulpmiddel binnen het LYNX+ handelsplatform dat de communicatie tussen LYNX en haar klanten met betrekking tot updates en informatie ondersteunt. Terwijl het Account Management de klanten in staat stelt om hun effectenrekeningen te beheren, zoals het storten van geld, toegang tot afschriften en het faciliteren van overboekingen van bezittingen.

Het Account Management is van belang voor klanten omdat het een platform biedt voor het beheren van betalingen, overschrijvingen, toegang tot rapporten en klanten in staat stelt hun persoonlijke gegevens eenvoudig bij te werken.

Handelen via het Account Management is helaas niet mogelijk, daarom raden wij aan om gebruik te maken van het platform LYNX+, het handelsplatform TWS en/of de mobiele applicatie.

Ja, het Account Management biedt de mogelijkheid voor klanten om hun persoonlijke gegevens te wijzigen en te beheren, zoals contactgegevens, adres, e-mail en andere relevante gegevens. Dit stelt klanten in staat om up-to-date informatie bij te houden binnen hun effectenrekeningen.

Om uw meldingen te configureren, klikt u op het bel-icoon in de rechterbovenhoek van het Client Portal en selecteert u Notifications Settings.

Van daaruit kunt u uw meldingen beheren en de gebeurtenissen of acties kiezen waarvoor u e-mailwaarschuwingen wilt ontvangen.

Controleer bovendien of uw e-mailadres correct is vermeld in de Gebruikersinstellingen. Klik hiervoor op Welcome in de rechterbovenhoek en ga vervolgens naar Settings > User Settings. Als uw e-mailadres onjuist is, kunt u hier instructies vinden om deze te wijzigen.

Log in op het Account Management, klik op het pictogram ? in de rechterbovenhoek en selecteer Service Center. Navigeer vervolgens naar de Corporate Action Manager om uw deelname aan komende corporate actions te bekijken en beheren.

Meer informatie vindt u hier: Corporate Actions.

IB verifieert continu uw persoonlijke gegevens en vraagt elke klant om jaarlijks een Annual Review in te vullen wanneer hij/zij verbinding maakt met het Account Management. Dit jaarlijkse overzicht is gebaseerd op 3 stappen om uw persoonlijke informatie te herzien of bij te werken indien nodig:

  • Review profielinformatie
  • Review financieel profiel
  • Update belastingformulieren

Review profielinformatie
Deze stap bestaat uit het controleren van persoonlijke gegevens (woonplaats, ID, belastingnummer, enz.) die zijn geregistreerd op het profiel in de instellingen van het Account Management.

Controleer of uw Burger Service Nummer (BSN) en de vervaldatum correct zijn ingevoerd in het veld Tax Reference Number.

Review financieel profiel
Controleer in dit gedeelte de gegevens die zijn ingevoerd in het Financial Profile, dat ook te vinden is in de instellingen van het Account Management. Deze sectie bevat 3 items: vermogensgegevens, financiële doelstellingen en handelservaring.

Wijzigingen die u hier aanbrengt, kunnen gevolgen hebben voor uw handelspermissies, dus controleer de gevolgen voordat u verdergaat.

Update belastingformulieren
In het derde gedeelte is een update vereist van de elektronische handtekening(en) die gekoppeld zijn aan belastingformulieren met betrekking tot buitenlandse bronbelasting (W-8BEN voor VS en CSR voor Australië & Canada). Voer uw voornaam en achternaam exact in zoals weergegeven op het scherm.

Meer informatie over deze formulieren vindt u op de volgende pagina: W-8BEN Formulier | Service Center | LYNX Broker

Hoe nuttig vond u het artikel?(Vereist)
Zeer onbehulpzaamZeer behulpzaam